St. Cloud mayor proud of city’s youth, their accomplishments

0
875

St. Cloud, FL – St. Cloud Mayor Rebecca Borders has always been a youth champion. Lately, though, she has come across a few youngsters she is extremely proud of and wanted to acknowledge publicly.

“I first heard of our young soccer players of the U9 Boys team winning their division, and I just knew I had to brag about them,” she explained. “Our boys won both playoff matches and are Central Florida champs (Greater Central Florida Youth Soccer League Division 3 Tournament) and we should all be proud of that. St. Cloud Soccer Club is a youth soccer organization that offers soccer programs, healthy recreation, and competitive programs to children, and I’m a big supporter of this club.”

The mayor then learned that all St. Cloud Soccer Club Travel Teams had an outstanding season and dominated the Greater Central Florida (GCF) Youth Soccer League Championships: U9 Boys Division 3 Champions (finished first place in GCF league, first place in Rush Winter League, first place in Phoenix Tournament, and first place in Bazooka Tournament); U10 Girls Division 3 Champions; U16 Girls Division 3 Champions; U17 Boys Division 3 Finalists; and U14 Girls finished first place in Phoenix Tournament, qualified for second round of Florida Youth Soccer Association (FYSA) Division 2 Region Cup, and second place 2014 GCF Division 2 Fall League, In May, Borders met 11th-grader Kacie Johnson who, along with two other teen-aged girls, will be representing St. Cloud in Tallahassee as part of Florida’s American Legion Auxiliary Girls State program, which teaches young women responsible citizenship. Johnson will undergo an intensive week of study while working with other high school girls as self-governing citizens in the state capital.

Johnson will learn about all phases of government and she, along with other students, will form their own government and conduct mock government activities.

“I hope to learn a lot more about our government and what roles women can fill,” Johnson explained. “I believe there’s no role a woman cannot fill. I am looking to become a U.S. Supreme Court justice or an attorney general. For now, though, I look forward to learning the difference between small and large governments when I visit Tallahassee in July. I’m so blessed to have my family and the lovely ladies of American Legion Auxiliary Unit 80 aiding me in this once-in-a-lifetime experience.”

And last, but not least, Borders wishes to congratulate former City of St. Cloud employee Elizabeth Rodriguez, who will be reporting to U.S. Military Academy West Point® in June.

“Seeing a young lady who is so determined to serve her country at such a young age gives me the chills,” Borders said. “I congratulate her and I wish her all the best during her time at the academy and in her Army career. I applaud all our youth who are out there achieving amazing goals. We’re just so proud to have them as a part of our community.”

Alcaldesa de St. Cloud orgullosa de logros por la juventud de la ciudad

St. Cloud, FL – La Alcaldesa de St. Cloud Rebecca Borders siempre ha sido una campeona de la juventud. Sin embargo, recientemente ha recibido noticias de varios jóvenes de los cuales está muy orgullosa y quiere reconocerles públicamente.

“Primero oí de nuestros jóvenes jugadores de fútbol, el equipo U9 Boys, quienes ganaron su división, e inmediatamente supe que tenía que presumir de ellos”, explico Borders. “Nuestros niños ganaron los dos partidos de desempate y son los campeones de Florida Central (el torneo de la División 3 del Greater Central Florida Youth Soccer League) y debemos estar muy orgullosos de esto. St. Cloud Soccer Club es una organización de fútbol juvenil que ofrece programas de fútbol, recreación sana y programas competitivos para los niños, y yo apoyo a este club”.

Luego, la alcaldesa se entero que todos los equipos St. Cloud Soccer Club Travel Teams tuvieron una temporada excepcional y dominaron los campeonatos del Greater Central Florida (GCF) Youth Soccer League: • U9 Boys Division 3 Champions (finished first place in GCF league, first place in Rush Winter League, first place in Phoenix Tournament, and first place in Bazooka Tournament); U10 Girls Division 3 Champions; U16 Girls Division 3 Champions; U17 Boys Division 3 Finalists; U14 Girls finished first place in Phoenix Tournament, qualified for second round of Florida Youth Soccer Association (FYSA) Division 2 Region Cup, and second place 2014 GCF Division 2 Fall League.

En mayo, Borders conoció a Kacie Johnson, una estudiante del grado 11 quien, con dos otras jóvenes, representará a St. Cloud en Tallahassee como parte del programa del estado American Legion Auxiliary Girls State. Este programa les enseña a las jóvenes ciudadanía responsable. Johnson se someterá a una semana intensiva de estudio mientras trabaja con otras jóvenes de escuela secundaria como ciudadanas autónomas en la capital del estado.

Johnson aprenderá sobre todas las fases del gobierno y ella, junto a otras estudiantes, formará su propio gobierno y llevará a cabo actividades gubernamentales simuladas.

“Espero aprender mucho más sobre nuestro gobierno y las responsabilidades que mujeres pueden tener”, explico Johnson. “Yo pienso que no hay responsabilidad que una mujer no puede tener. Estoy pensando ser una jueza de la Corte Suprema de los Estados Unidos o una fiscal general. Por ahora, sin embargo, quiero aprender sobre la diferencia entre gobiernos pequeños y grandes durante mi visita a Tallahassee en julio. Soy muy afortunada al tener a mi familia y a las bellas damas de American Legion Auxiliary Unit 80 ayudándome con esta experiencia única”.

Y por último, pero no menos importante, Borders desea felicitar a la ex-salvavidas del Municipio de St. Cloud, Elizabeth Rodriguez, quien se reportara al U.S. Military Academy West Point® en junio.

“Al ver a una joven estar tan decidida a servir a su país a una edad tan temprana me da escalofríos”, dijo Borders. “La felicito y le deseo lo mejor durante su tiempo en la academia y en su carrera militar. Aplaudo a todos nuestros jóvenes que están logrando metas asombrosas. Estamos tan orgullosos de tenerlos como parte de nuestra comunidad”.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here